Instagram pazarlama için etkileşim almanın 3 ipucu

Artık sosyal mecralarda markamız için yüksek potansiyel dolu müşteriler aramak kaçınılmaz oldu. Şüphesiz ki aylık 500 milyon aktif kullanıcısı ile yükselen trend özelliğini hiç kaybetmeyen instagram pazarlama ise bu mecraların başında geliyor.

Instagram pazarlama profilimizden gönderiler paylaşarak ve zaman zaman sponsorlu reklamları kullanarak hedef kitlemiz ile buluşmayı ve etkileşime geçmeyi hedefliyoruz. Peki gönderilerimizde bu etkileşim oranını nasıl arttırabiliriz. Az sonra paylaşacağımız yöntemler ile etkileşim seviyemizi sürekli yüksek tutabiliriz.

1- Yeniden Pazarlama ve Benzer Hedef Kitleler

Aslına bakarsanız bu terimler Facebook reklam yöneticisi çıkmadan Adwors ile dünyamıza girmişti. Facebook’ta reklam yöneticisinde bulunan piksel özelliği ile tüm dönüşümleri takip ederek özel bir hedef kitle olarak kayıt altında tutuyor ve yeniden reklam göstermemize olanak tanıyor. Yani kısaca web sitemizi ziyaret eden kullanıcıları, sitemizden alışveriş yapan kullancıları veya ürünü sepete eklemiş ancak alışverişi terk etmiş kullanıcıları özel hedef kitleler altında toplayabiliyoruz. Ve bu hedef kitlelere yeniden pazarlama reklamlarımızı gösterebiliyoruz. Buda etkileşim oranlarımızı muazzam derecede arttıran bir faktör olarak karşımıza çıkıyor.Aynı zamanda bu kayıtlı hedef kitleleri benzer özellikte olan diğer Facebook kullanıcılarının da eklenmesini sağlayarak daha büyük bir kullanıcı kitlesine ulaşmayı da hedefleyebiliyoruz.

2- Ürün/Marka/Hizmet Fanlarınızın Hikayelerini Anlatın

Yine başarılı bir pazarlama taktiği olarak görebiliriz bu konuyu. Ürününüze,markanıza veya hizmetine hayranlık duyan sosyal medya takipçilerinizin ürün,marka veya hizmetinizi satın aldıktan sonra hayatlarının ne kadar kolaylaştığını veya hangi sorunu çözdüklerini anlatan görsel/video içerikler hazırlamanız kullanıcılarınızın markanız ile daha fazla etkileşime geçmesini sağlayacaktır.

3- Markanızı Instagram Pazarlama ile Gerçek Bir İnsan Gibi Gösterin

Markanızın Instagram pazarlama hesabında günlük iş yaşantınızdan paylaşımlara yer verin. Örneğin bir üretim tesisine ait bir hesabınız var ise günlük paylaşım ve hikayelerinizde üretim tesisiniz de ki işleyişi anlatan standart gönderiler ile süsleyin. Hatta herhangi bir ürünün üretim aşamalarını hikayeleştirin. Firmanızın geçmişini anlatan gönderilere yer verin. Özelikle #tbt paylaşımlarında bu konuyu daha sık gündeme getirmeniz mümkün kılınır. Bu durum sizi takip eden kullanıcılar ile daha sıcak bir ilişki kurmanızı ve dolayısı ile etkileşim oranınızın artmasını sağlayacaktır.

Yorum Bırak

E-Mail adresinizi yazmadan yorum gönderemezsiniz. Boş Geçilemez Alanlar
Bu HTMLetiketlerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>