Sitenizde ki Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

Eğer bir web siteniz var ve web sitenize çeşitli reklam faaliyetleri ile trafik çekiyorsanız, tek takip ettiğiniz metrik sitenizi kaç kişinin ziyaret ettiğiyse ve hemen çıkma oranı ile ilgilenmiyorsanız çok büyük bir hata yapıyorsunuz.

Bu makalemde sizlere bir kullanıcın web sitenize girdiğinde geçirdiği ortalama sürenin önemi ve hemen çıkma oranının yüksekliğinin ne kadar büyük bir dezavantaj yarattığını anlatmaya çalışacağım.

Bu makalemde sizlere bir kullanıcın web sitenize girdiğinde geçirdiği ortalama sürenin önemi ve hemen çıkma oranının yüksekliğinin ne kadar büyük bir dezavantaj yarattığını anlatmaya çalışacağım.

Haydi başlayalım.

Hemen Çıkma Oranı Nedir?

En basit olarak hemen çıkma oranı, web sitemizi ziyaret eden kullanıcının hiç bir linke tıklamadan sitemizi terk etme oranını temsil eder. Bu durum Google’ın gözünde ise ziyaretçinin umduğunu bulamadığı ve/veya içeriğini sıkıcı bulduğu için başka bir sayfa ziyaret etmeden geri butonuna tıklayarak veya çarpı tuşu ile siteyi kapatmasını simgelemektedir.

Bu nedenle sitemize gelen internet kullanıcısını içeriğimiz ile etkilemeli ve daha fazla sayıda sayfa ziyaret etmesini sağlamalıyız.

Hemen Çıkma Oranını Nasıl Analiz Ederim?

Yine en çok merak edilen konulardan biri de Google açısından bu kadar önemli bir veriye bizim nasıl ulaşacağımız olmaktadır. Bu konuda da aslında yine Google bize Analytics aracı ile hizmet sunmaktadır.

Yakın zamanda siteme Google Analytics kurulumu nasıl gerçekleştirilir başlıklı bir makale yazmayı planlıyorum.

Google analytics hesabımız üzerinden Raporlar > Kitle seçimine tıkladığımızda aşağıda görselini paylaştığım şekli ile sitemizin seçmiş olduğumuz tarih aralığında hemen çıkma oranını görüntüleyebiliriz.

hemen-cikma-orani
hemen-cikma-orani

Hemen Çıkma Oranının Etkileri Nelerdir?

Bazı SEO uzmanları hemen çıkma oranının doğrudan sitenin arama motoru performansını etkilemediğini savunurlar. Aslında bu çelişki tam olarak şurada başlar. Aynı SEO uzmanları etkileyen faktörler arasına kullanıcı deneyimi, oturum başına ziyaret edilen sayfa ortalaması ve sitede geçirilen süre gibi değerleri eklemektedir. Oysa bu değerler doğrudan sitede ki ziyaretçilerin hemen çıkma oranına bağlı negatife dönen faktörlerdir.

Peki sitemizde hemen çıkma oranını azaltmak için kullanabileceğimiz stratejilerden bahsedelim artık. Eğer çok yükse bir hemen çıkma oranına sahipsek aşağıda paylaşacağım stratejileri uygulayarak bu oranı düşürmeyi sağlayabilirsiniz.

Ayrıca stratejilere geçmeden önce kurumsal web sitesi yöneticileri için şunu belirtmekte fayda görüyorum. Sitelerimizde bu bahse geçen stratejilerin bir çoğunu uygulayabilmek için bir blog bölümünün olması ve sürekli güncel ve özgün içerik girilmesi gerekmektedir.

Web Sitenizin Yükleme Hızını Yükseltin

Günümüz teknolojisi düşünüldüğünde hız aslında biz web yöneticilerinin aynı zamanda felaketi oluyor. Çünkü internet kullanıcılarının %40’lık bir oranı web sitesi eğer 3 saniye içinde açılmazsa siteyi terk ediyor. Bu oran mobil kullanıcılarda ise %53’e yükseliyor.

Bu konuda sorunun nereden kaynaklandığını tespit ederek çözüm yollarını araştırmak gerekiyor. Sorunları tespit etmek için Google’ın PageSpeed Insights kullanın. Linke tıklayarak açılan sayfada internet sitesi adresimizi girdiğimizde sitemizin hem mobil hem masaüstü durumu için açılış hızlarını puansal olarak analiz edebiliriz.Ve eğer hız skorlarımız düşük ise alt bölümde problemin neden kaynaklı olduğunu da bildiriyor bize Google.

Bu konuda olması gerekenler ile ilgili “Web Sitesi Yaptırırken Dikkat Edilmesi Gerekenler” başlıklı rehberimiz de bulabilirsiniz.

İçeriğinizi Kullanıcının Arama Amacına Uygun Hale Getirin

Bu web yöneticilerinin reklam verdikleri zamanlar içinde yaptıkları en büyük hatadır. Arama motoru çalışmalarını da yine aynı şekilde ana sayfaları üzerinden gerçekleştirmeye çalışırlar. Ancak hedef kitlemizin Google’da bizim hizmet veya ürünlerimizi nasıl arattığını çok iyi analiz etmek gerekir.

Arama sorgusuna ulaştıktan sonra içeriğimiz kullanıcının görmek isteyeceği, beklediği içerik olarak güncellenmesi gerekmektedir.

Aslında bu konuyu bir örnek ile açıklarsak kafamızda çok daha iyi oturur diye düşünüyorum. Örneğin kullanıcının arama sorgusu “3 yaş için oyun fikirleri” olsun. Bizim işletmemizde aynı yaş grubuna plastik olmayan ahşap oyuncaklar üreten bir firma olsun. Bu sorgu için adwords/seo çalışmaları sonucunda sitemize giren kullanıcı eğer doğrudan bizim ürünler sayfamıza ulaştı ise çok büyük bir ihtimalle hemen çıkma oranını arttıran kitleye katılacaktır. Ancak aynı kullanıcı bu anahtar kelime özelinde hazırlanmış bir blog yazısı ile karşılaşsaydı, metni okurken çeşitli yönlendirmeler ile sitemizde ürünlerimizin yer aldığı bir çok sayfayı ziyaret etmesini sağlayabilirdik.

Sağlam Bir İç Bağlantı Stratejisi Geliştirme

Madem ki amacımız sitemize giren internet kullanıcısının daha fazla süre ve daha fazla sayfa ziyaretinde bulunmasını sağlamak, o halde bizde aradığı ve ulaştığı içeriğin içine arama terimi ile alakalı ilgisini çekebilecek daha fazla sayıda bağlantı yönlendirmesi koyarak hem sitemizde geçirdiği süreyi hem de ziyaret ettiği sayfa sayısını arttırabiliriz.

Bunu yaparken ana anahtar kelimemiz ile türetilebilecek diğer soruları araştırmamız gerekmektedir. Bunu çok derine inmeden az önce verdiğim örnek ile açıklayacağım. Google Arama Motoru’nu açarak “3 yaş için oyun fikirleri” sorgusunu tarattığımızda sayfanın en altında aşağıda ekran görüntüsüne sahip ilgili aramalar şeklinde bize yeni öneriler sunar.

ilgili-anahtar-kelimeler
ilgili-anahtar-kelimeler

Bu sonuçlar bize makalemizin içinden yönlendirebileceğimiz yeni makale fikirlerini sunabilir. Ve kullanıcıda merak duygusunu uyandırarak daha fazla sayıda sayfa ziyaret etmesine olanak hazırlamış oluruz.

Özetlediğim veriler aslında işin sadece temeli ama bunları deneyerek hemen çıkma oranını düşürme şansına sahip olabilirsiniz.

Eğer konular hakkında merak ettikleriniz varsa lütfen yorum kısmına yazınız, sorularınızı en kısa süre içerisinde yanıtlayacağız.

Dijital Pazarlama dünyasına dair daha fazla bilgi için lütfen Youtube Kanalımıza abone olun. Facebook ve Instagram‘da bizi takip edebilirsiniz.

Yorum Bırak

E-Mail adresinizi yazmadan yorum gönderemezsiniz. Boş Geçilemez Alanlar
Bu HTMLetiketlerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>